هزینه سونوگرافی در تهران

در این مطلب قصد داریم به بررسی هزینه سونوگرافی در تهران بپردازیم.

این نوع تصویربرداری ریشه در کلمه لاتین sono به مفهوم صوت و بخش دوم آن یعنی گرافی به مفهوم ترسیم ریشه در کلمه یونانی گرافیا دارد.

ultrasound ازدو کلمه ultra به معنای فراسو و بخش دوم آن یعنی sound به معنی صدا گرفته شده‌است.

باتوجه به پیشرفت فناوری و علم و دانش و افزایش روزافزون تکنولوژی در دنیای امروزی بسیاری از محققان و دانش مندان موفق شده اند در زمینه ی پزشکی به اکتشافاتی برسند.

در گذشته ایی خیلی دور اگر فردی از دل درد رنج می برد دقیقا نمی توانستند تشخیص دهند که علت دردشکم چه چیزی می تواند باشد.بنابراین پزشک های آن زمان با استفاده از روش آزمون و خطا شروع به معالجه فرد بیمار می کردند.

سونوگرافی به چه علت انجام میگیرد؟

معمولا این آزمایش به این علت انجام می گیرد که فردی دچار دردی در ناحیه ایی می شود.با بروز درد در ناحیه ایی به عنوان مثال شکم،پس از این که فرد بیمار به پزشک مراجعه کرد.

پزشک معالج با استفاده از قدرت تشخیص و درمان خود،ریشه ی درد بیمار را تشخیص می دهد بنابراین اگر ریشه ایی طبیعی داشت که پزشک با استفاده از درمان دارویی به درمان بیمار می پردازد.

اما اگر ریشه ی درد در فرد بیمارغیر طبیعی بود پزشک اولین اقدامی که برای این بیمار می کند به این شکل می باشد که درون دفترچه بیمار یک سونوگرافی کامل شکمی را تجویز می کند.

امواج فروصوت

امواج صوتی به نوعی از انرژی از امواج مکانیکی می گویند.فرکانسی که گوش انسان قادر است به شنیدن امواج صوتی بپردازد بین 20هرتزتا20000 هرتز می باشد.این نوع امواج که در این دستگاه به کار گرفته می شود از محدوده شنوایی اسنان پایین تراست. بنابراین هیچ گونه ضرری به گوش و مغذ انسان وارد نمی کند.این امواج صوتی به گونه ایی می باشند که هیچ گونه عوارضی برای فردبیمار در پی ندارد.

این آزمایش چگونه انجام میگیرد؟

معمولا این آزمایش را با استفاده از دستگاه پروپ،که باید تماس مستقیم با پوست داشته انجام می گیرد.

سعی کنید قبل از انجام این تست مقدار زیادی مایعات بنوشید.مایعاتی نظیر آب،چای،آب میوه های طبیعی،دم نوش ها پیشنهاد می گردد.قبل از انجام این آزمایش به هیچ عنوان برای پر کردن مثانه خود از نوشیدنی های الکلی،قهوه،نسکافه،نوشابه استفاده نکنید.

در ابتدا رادیولوژیست مقداری ژل را بر روی قسمت انجام گیری این تست قرار می دهد.

این ژل کاملا استاندارد بوده و هیچ گونه با پوست انسان حساسیتی ایجاد نمی کند.

علت استفاده از ژل در سونوگرافی به این خاطر می باشد که ذرات هوا مانع تابش پرتوهای فروصوتی می شوند برای این منظور با مقداری ژل بر روی بدن بیمار این مشکل به کلی حل می گردد.

کارکرد دستگاه به این گونه می باشد که با استفاده از پرتوهای فروصوتی انجام می گیرد.بدین گونه که تابش پرتوهای فروصوتی به بافت ها و اندام ها باعث می شود تصویری از بافت ها و اندام ها بر روی مانیتور قرار گیرد.

پرتوهای فروصوتی کاملا استاندارد بوده به این معنی که هیچ گونه تداخلی با بدن ایجاد نمی کند.

این پرتوها برای بدن انسان ضرری ندارند و هیچ گونه عوارض جانبی را در پی ندارد.

دسته بندی سونوگرافی ها

این تست انواعی گسترده دارد و بصورت کلی بخواهیم این عنوان را شرح دهیم به این شکل ایجاد می گردد:

سونوگرافی کلیه،شکم،روده،معده،سینه،پستان،واژینال،تیروئید،لگن در زنان و مردان،کبد،صفرا،رحم،پروستات و ….

هزینه سونوگرافی

باتوجه به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه و درآمد کم اقشار جامعه برای انجام این تست فرد به عنوان نمونه در تهران یکی از پارامترهایی که در نظر میگیرد این می باشد که هزینه سونوگرافی در تهران باید به گونه ایی باشد که با درآمد این فرد هم خوانی داشته باشد.

فرد در کنار خواستار قیمت پایین این تست،بهترین نوع این آزمایش رو خواستار می باشد.

کاج کلینیک ارائه دهنده بهترین خدمات تصویر برداری و سونوگرافی و رادیولوژی،با کادر پزشکی مجرب و قهار،انجام انواع این آزمایش ها در این کلینیک صورت می گیرد.

کاج کلینیک یکی از خصوصیات خوب دیگری را که دارا می باشد این است که بهترین هزینه سونوگرافی در تهران را به حقیقت رسانده است.